نقد و بررسی کتاب «مدیریت غم و ترس»

262 بازدید | ۱ سال و 27 روز پیش

نشست‌های سرای کتاب
45 ویدئو 7.1 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 2 ماه پیش
سرای کتاب 1401

نشست نقد و بررسی کتاب «مدیریت غم و ترس»، با حضور حسام‌الدین سیف زرگر، استاد دانشگاه شهید بهشتی، آذر خزاعی سرچشمه، نویسنده و منتقد در سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

کتاب «مدیریت غم و ترس» به قلم فاطمه غیور کاظمی در حوزه سلامت روان برای گروه سنی 18 سال به بالا از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شده است. این کتاب کمک می‌کند افراد با احساسات و هیجانات مختلف آشنا شوند. همچنین راهکارهایی را برای مدیریت احساسات عنوان می‌کند، به نحوی که مخاطبان بتوانند از این تکنیک‌ها در موقعیت‌های مختلف زندگی استفاده کنند.

کتاب شامل چهار فصل است و درهر فصل، نویسنده با خلق صحنه‌هایی، از خواننده یک آدم شجاع می‌سازد. فصل اول می‌گوید که چگونه باید احساسات را مدیریت کنیم. فصل دوم به چگونگی مدیریت غم می‌پردازد و در فصل سوم چگونگی شاد بودن عنوان می‌شود. در نهایت نیز به این موضوع می‌پردازد که چگونه باید ترس‌ها را بشناسیم و مدیریت کنیم.

این کتاب با تکنیک‌ها و تمرین‌ها، فقط به جنبه‌های نظری نمی‌پردازد و خواننده را در ابعاد عملی و تمرینی نیز یاری می‌کند، به نحوی که مخاطب بتواند احساساتش را مدیریت کند. با اینکه کتاب، نقاط قوت فراوانی دارد، اما چند نقطه ضعف نیز در کتاب به چشم می‌خورد.

نقطه قوت کتاب تمرین‌هایی است که خواننده را با حال سالم و ناسالم آشنا می‌کند و به مخاطب یاد می‌دهد که چطور به‌رغم وجود مشکلات، شاد زندگی کند.

دسته‌بندی‌ها:
معرفی کتاب و نویسندگان

برچسب‌ها:

نشست‌های سرای کتاب
45 ویدئو 7.1 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 2 ماه پیش